Juice revolution i norske skoler- Here we go!

Forrige uke var jeg på et spennende jobboppdrag i Bergen på Olsvikåsen Videregående skole. Skolen ønsket at jeg skulle ha opplæring med de ansatte da de ønsket å starte med juicing i kantinen og tilby alle elevene ferskpresset juice basert på oppskrifter fra bøkene mine Juicy! og Superjuicy!. For å inspirere videre holdt jeg også foredrag for både elever og lærere om juicing, og ikke minst om veien min til der jeg er i dag…

Nye tall viser at 1 av 4 norske ungdommer er overvektig og dermed står i fare for å utvikle forskjellige livsstilsykdommer og dermed en nedsatt livskvalitet. Jeg har selv personlig erfaring med dette da jeg som 8- 9 åring begynte å slite mye med overvekt og matallergier. Dette utviklet seg til det verre når jeg ble eldre. Spesielt tenårene var jeg plaget både psykisk og fysisk pga. feil kosthold. Dette har jeg de seneste årene tatt tak i og gått gjennom en aldri så liten «makeover» på alle områder i livet mitt.

Da jeg ankom denne flotte skolen var de allerede godt i gang med både juicing og en flott og supersunn kantinemeny med en overflod av frukt og grønnsaker! Jeg kjente at jeg ble inspirert!

Kantinen er elevdrevet med 2 herlige ildsjeler i fronten, Marita og Beate. Selvsagt er sørlandsdamen Inger Lise en fantastisk rektor som prioriterer et sunt og godt mattilbud til elevene. Riktig ernæring gir elever som har det bedre både psykisk og fysisk og som da yter mer på skolen.

“5 om dagen” juice, “God morgen detox” og “Happy heart” er noen av favoritten blant elevene og som lages og serveres flittig, og alt dette er mulig på et normalt, norsk skolebudsjett. Med andre ord; where there’s a will, there’s a way!

La deg inspirere du også! Juice revolusjonen er godt i gang og nå fortsetter jeg min misjon i norske skoler!

Har du også lyst til å bli en juicy skole? Kontakt meg på carina@juicydrops.no

5 om dagen juice!

viktig å lære mer og inspirere til fremtidige juicere!

viktig å lære mer og inspirere til fremtidige juicere!

detox juice og Happy heart!

sunn mat, ja takk!

sunn mat, ja takk!

Kantine medarbeidere

Kantine medarbeidere

Leave a Reply

