Natrulig UV- beskyttelse!

Sommeren er her! Det er sesong for fantastiske råvarer i alle former og farger og det er så fristende å spise sunt!

Jeg er naturlig blond med typisk blek, nordisk hud. Jeg blir fort rød og brent i solen og brunfargen min er ikke eksisterende. Men jeg oppdaget noe nytt da jeg hadde kritiske lave D-vitamin nivåer for ca. 1, 5 år siden. Legen min sa at jeg måtte begynne å ta litt sol ukentlig sammen med Vitamin D3 tilskudd. Da jeg gjorde dette ble jeg et nytt menneske, men det morsomste av alt er at jeg oppdaget at jeg kunne bli gylden brun og ikke brent!

Hva er det som har skjedd? Jeg kom til å tenke på at jeg har juicet gulrøtter daglig i 4 år. Det naturlig innholdet av betakaroten har endret min hudfarge og gjort at den tåler sol bedre og at jeg blir gylden i huden ved soling. Herlig! Gulrotjuice gir naturlig UV- beskyttelse og penere brunfarge. Perfekt for oss i nord! Betakaroten styrker også immunforsvaret og virker anti-aldrende. Nå er det sesong for norske gulrøtter, så juice i vei!

Prøv ” 5 om dagen” fra boken min Juicy!. Perfekt oppskrift som smaker godt og som inneholder gulrøtter!

•1- 2 epler
•1/3 del sitron med skall
• 3 cm.fersk ingefær
•2 gulrøtter
•¼ fersk ananas

Godsaker i juicen: Juicen inneholder bromeline som er et viktig fordøyelsesenzym som finnes i fersk ananas. Juicen inneholder også vitamin C, E, K og B, folinsyre, betakaroten, kalsium, fosfor, kalium, krom, jod og magnesium samt virker rensende på leveren og støtter nyrene og deres funksjon. Ingefær virker energigivende og setter forbrenningen i gang.

5 om dagen juice

Foto: Carina H. Dahlmann/Juicydrops

Foto: Carina H. Dahlmann/Juicydrops

Leave a Reply

