Mine tanker om detox, juicing, kjendiser og kurer…

Det har vært mye fokus på juicng i media den siste perioden og det er utrolig hyggelig! Interesen er stor og det sunne, juicy budskapet spres videre. Men det er også mange misforståelser og feil fokus. Hollywood kjendiser har vært med å sette juicing på kartet og da gjerne i form av grønne, detox juicer. De sier de detoxer, men sannheten er de slanker seg…

Norske kjendiser har også kastet seg på juicing trenden, men har misforstått en del når det kommer til juicing og går ofte ut med feil budskap til det norske folk. Dette fører til at noen hører:”juicing farlig, juicing kur, juicing usunt for unge jenter…” Dette gir selvfølgelig gode overskrifter og et kontroversielt tema som gir god lesestoff og nyhetsinteresse for div.media.

Når det gjelder mitt standpunkt midt opp i alt dette, som tross alt fronter juicing som noe sunt og helsebringende, er at juicing er en livsstil! Det er ikke en diett eller en kur eller noe du kun skal gjøre i 1 uke eller 2. Det er ingen helsegevinster, tvert i mot, av å drikke juice en hel uke og ikke noe annet for så å gå tilbake til gamle vaner og “synder”.

Jeg driver med livsstilsendringer og det er det jeg selv har gjort. Endret min livsstil hvor daglig juicing er en DEL av det. Juicing skal bli en del av din DAGLIGE RUTINE og er en fantastisk frokost og/eller mellommåltid. Det skal ikke erstatte all vanlig mat, men være en del av ditt kosthold. Vi trenger alle mer tilskudd av frukt og grønt, og da gjerne i deres råe tilstand hvor alle næringsstoffene er bevart. Vi trenger alle å spise mer naturlig, ekte mat.

Juicing skal gi deg overskudd, livsglede og matglede, og om du går ned 1 kilo eller 2 på veien er det ikke å forakte, men juicing er ikke en trend eller en kur… det er en del av et sunt og næringsrikt kosthold som skal gjøre at vi opplever en bedre, friskere hverdag.

Happy juicing!

Juicing er en livsstil, ikke en kjendiskur...

Juicing er en livsstil, ikke en kjendiskur…

5 thoughts on “Mine tanker om detox, juicing, kjendiser og kurer…

  1. Jeg har akkurat begynt med juicing og starter dagen med ferskpresset juice. Jeg har lest litt rundt på nettet og skjønner at tanken er at man skal erstatte frokosten med juice, men jeg blir ikke mett av dette og føler jeg trenger mat i tillegg, er det “feil”? Jeg forstår at jeg da får i meg veldig mange kalorier!

    • Hei! Så hyggelig at du har oppdaget juicing:) Anbefaler deg å ta en titt på nettsiden min http://www.juicydrops.no. der finner du en del info og gratis nedlastninger:) det beste å starte dagen med det jeg kaller juicesmoothies, ferskprsset juice blandet med andre hele ingredisener, sunt fett og eventuelt litt spirulina og hvetegress. Dette vil mette mer og gi deg mye næring. Da blir det et mer komplett måltid og du finner oppskrifter og mye mer info om dette i boken min Juicy! som du kan kjøpe på nettsiden. Ellers ville jeg hatt 2 koke egg ved siden av juicen til frokost:)

  2. Så enig!!! Glad for at skrev om dette! Fortsett å spre ditt gode budskap 🙂
    Anita 🙂

Leave a Reply

