Juicing på tv-serien Livsstilsguiden!

I går var jeg i tv opptak sammen med den flotte gjengen som står bak tv-serien Livsstilsguiden som går på Canal9 mandag til torsdag kl. 1730. Hva har jeg bidratt med? Inspirasjon til sunn og enkel frokost. Glem den tørre brødskiven!

Mange sliter med det jeg kaller “tygg og svelg” syndromet om morgenen og den perfekte løsningen på dette er å drikke din frokost! Når du kan juice og lage det jeg kaller “juicesmoothies” (fersk juice blandet med andre ingredienser i en blender) kan du få en god start på dagen og samtidig fylle på cellene dine med næring og energi.

Det er dette jeg har vært å vist på tv i dag nede på Aker Brygge sammen med Marianne Westby som er en av programlederne i serien. Juicing og juicesmoothier er også perfekte for barn og er en enkel måte å få de til å øke sitt inntak av helsebringende frukt og grønt, spesielt grønnsaker. Jo, det er mulig å få grønnsaker til å smake så godt at du ikke merker de er der!

Episoden hvor jeg juicer og gir deg inspirasjon til en sunn og enkel frokost vises 30 oktober kl. 1730 på Canal9 som er en landsdekkende kanal som er en del av kabel grunnpakkene.

 

4 thoughts on “Juicing på tv-serien Livsstilsguiden!

  1. Så typisk, dette vil jeg se, men vi har ikke den kanalen =/ Vi har bare sånne kjedelige kanaler så gjør at jeg ser minimalt på TV, noe som i seg selv er bra, men ikke når det er noe jeg har lyst å se som jeg ikke kan se.

    Håper du får en fin dag!

  2. Spørsmål ang. juicing!
    1. Er det mye vitaminer og mineraler som forsvinner sammen med fruktkjøttet i avfallsdunken når man juicer? Eller er det kun fiber man går glipp av?
    2. Når fiberet forsvinner fra miksen, blir ikke juicen tung for blodsukkeret sin del pga. den høye konsentrasjonen naturlig sukker? Hva med f.eks. diabetes?
    Tusen takk! Bloggen din sjekkes ofte!

    • Hei og tusen takk for at du leser bloggen min!Er for tiden veldig engasjert i finalen i Hellstrøm konkurransen så jeg blogger 2 ganger om dagen her:http://delta.jernia.no/konkurranse/post/236/carina-hultin-dahlmann og håper du vil ta en titt og stemme:)

      Nei, hele vitsen med juicing er å frigjør næringen fra skallet da vi ikke klarer det på samme måte ved å spise det. Det er i selve juicen av næringen sitter. I epler, som jeg alltid bruker er det pektin, vannløselig fiber som følger med i juicen. Ellers er jeg nøye med at man skal juice mest grønnsaker . 30/70 regelen. Grønnsaker inneholder nesten ikke sukker utenom rødbeter og noe i gulrøtter. Har man diabetes skal man holde seg til 80-90% grønnsaker og alternativt lage en juicesmoothie med avokado og kokosfett eller linfrøolje noe som er bra for alle:)

Leave a Reply

