Juice til sommerkosen – og til sommergjestene dine…

Det er sommer og alltid hyggelig og mer fristende å være sosial enn om vinteren. Sommerfester, piknikk i parken, eller hyggestunder på veradaen eller terrasen gjør at vi gjerne vil kose oss med noe godt i glasset. Men det trenger ikke alltid å være alkoholholdig og ferskpresset juice kan være et perfekt alternativ! Det er hyggelig å servere den gravide eller kveldens sjåfør noe mer spennende enn Farris og skal du på piknikk skaper du en ekstra god stemning med å presse en deilig juice og fylle den på dekorative glassflasker. Flaskene er lufttette og glass forhindrer kjemikalier i juicen din.

Prøv denne oppskriften til sommerkosen!

Summer Sunset

  • 2 appelsiner
  • 1/3 sitron
  • 2 cm fersk ingefær
  • 1 gulrot
  • 1 bukett brokkoli

Foto: Carina H. Dahlmann/Juicydrops

Foto: Carina H. Dahlmann/Juicydrops

6 thoughts on “Juice til sommerkosen – og til sommergjestene dine…

  1. Hei, jeg har et lite spørsmål. Jeg og søsteren min har veldig lyst på juice maskin, men vet ikke helt hva maskin vi skal velge. Vi har sett litt på denne: http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/kjokken/juicepresser/skantic-iju-300/135637.3411/ Den ser veldig grei ut den. Og så har vi sett litt på denne: http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/kjokken/juicepresser/philips-hr185850silver/163207.3411/ den og ser grei ut, men vi er usikker på hva som er en god maskin. Hva tenker du passer best til oss, vi er helt nybegynnere og vet ikke så mye om juicing.

  2. Tusen takk for svar! Jeg tror jeg kjøper den Philips maskinen som jeg har linket, den virker bra og jeg stoler på deg når du sier det =)

  3. Hei! Supre juiceoppskrifter du deler! Eg er litt av og på med juiceperiodene mine, men elsker friskpressa juice, og er svært ivrig i perioder. Lurer på om du kan poste noen oppskrifter til småbarn. Har en jente på 1,5 år, ho vil gjerne smake mine juicer, men der er det oftest mye brokkoli, spinat, rødbeter ol. og er usikker på om ho kan drikke det. Ho får smake litt. Vil helst gi ho grønsakjuicer og ikke bare frukt 🙂

    • Hei Else og takk for hyggelig kommentar. Husk å lag plass til juicemaskinen din å kjøkkenbenken og fyll en skål med frukt og grønt slik at terskelen er lav for å juice her dag;) Skal postes et innegg med barnevennlig juice i dag:)

Leave a Reply

