Sunt og godt tips til påskefrokosten…

I morgen starter påskeferien og jeg gleder meg til dager på hytten med ski, peiskos og ikke minst god mat med familien. Men 1 uke med å spise mat som jeg tåler dårlig som gluten og hvetemel er ikke aktuelt. Dermed er  jeg alltid beredet og har med meg noen godsaker som jeg vet gjør at jeg holder meg i god form og a likevel tillater meg å kose meg litt ekstra. Jeg har oppdaget en utrolig god og veldig mettende pannekake miks som er uten gluten, hvete og melk.

Den er fantastisk for å lage en sunnere lørdags eller søndagsfrokost når man skal unne seg litt ekstra. Pannekaker med egg og bacon er en typisk amerikansk frokost, noe som jeg unner meg inn i mellom. Blandingen heter Authentic Foods Pancake&Baking Mix og er laget med fullkorn rismel og garfavamel og du tilsetter selv egg, rismelk eller vann, fettstoff (jeg anbefaler kokosolje) og søtstoff (anbefaler kokosnøtt sukker). Blandingen kan kjøpes i utvalgte helsekostbutikker eller på www.vitavalens.no. De har mange gode, sunne glutenfrie alternativer! Anbefales:)

Denne anbefales til en sunnere påskefrokost.

4 thoughts on “Sunt og godt tips til påskefrokosten…

  1. Hei Carina!
    Så flott,denne skal jeg ut å kjøpe i morgen 🙂 Merker selv at jeg blir dårlig i formen av for mye mel og melk.Så denne var super:) Godt å kunne kose seg litt uten at man blir dårlig 🙂
    God Påske til deg Carina!! Du er flink !
    Klem fra Linda Engstrand Sørensen

  2. Hei!
    Vet du hvilke utvalgte helsekostbutikker som kan selge disse produktene fra Authentic Foods? Gjerne i Oslo området 🙂

    Tusen takk for masse juiceinspirasjon, her juices det hver dag i sommer 😀
    Hilsen Julie

Leave a Reply

