Denne nye treningsformen må du prøve – Flygym!

Flygym Aerial Fitness er den nyeste treningstrenden levert til oss nordmenn direkte fra California, USA! Jeg var så heldig å få en invitasjon til workshop hos Sometimes Pole Dance Studio på Majorstuen i Oslo. De er foreløpig de eneste i Norge som tilbyr denne treningsformen og de vil også stå for salg av selve utstyret til både bedrifter og privat personer. I tillegg sertifisere de Flymgym instruktører. Kanskje dette er noe for deg?

Flygym, hva er så det? Ja, det lurte jeg også veldig på da jeg gikk til workshopen på tirsdag. Jeg hadde aldri hørt om dette før og jeg visste IKKE hva jeg gikk til. Men opplevelsen var moro og det var faktisk til tider utrolig tungt. Jeg ser på meg selv som  i relativt god form og sterk da jeg trener en del styrketrening i helsestudio, men dette skal jeg love deg var en annen form for styrektrening!

Flygym bruker en type “huske” laget av tøystoff og man bruker dette tøystoffet til å trene bevegelighet og styrke. Noe kondisjonseffekt kan det også ha, men hovedfokuset er bevegelighet og styrke med stor fokus på ryggmuskler, overkropp og kjernemuskulatur. Statisk styrketrening er anderledes enn dynamisk styrketrening i studio og jammen skal jeg si at jeg til tider slet! Det var tungt, men moro! Men slik er det jo når man gjør noe helt nytt; det tar tid for kroppen å forstå hva den rett og slett skal gjøre. Man må lære seg nye teknikker og bevegelsesmønster.

Kaloriforbruket er ikke så høyt der og da  men jeg skal love deg at jeg var helt utslitt etter timen og er god og støl i mage og rygg:) Alt i alt en bra treningsform som anbefales som et supplement til annet kondisjon og styrkebasert trening. En vinner!

P.S. Kari Jaquesson og God Morgen Norge var til stede og laget en reportasje. Jeg ble intervjuet og innslaget kan dere se på mandag!

Du kan kjøpe utstyret for 2 500 kr og montere det i ditt egen hjem! For mer infor se www.sometimes.no

Ler meg ihjel... jeg ser ikke i nærheten av like elegant og sexy som instruktøren! Øvelse, øvelse, øvelse!

 

 

Det er gøy å sveve i luften, men ikke la dere lure, det er tungt!

 

Noe for deg? 🙂

 

Noe som bare er deilig er også en del av timen.

One thought on “Denne nye treningsformen må du prøve – Flygym!

Leave a Reply

