Prøv en juicecocktail denne helgen! En sunnere sour apple martini.

Nå er det snart helg og da er det lov å kose seg litt ekstra. Balanse er stikkordet. Mitt opp i alle “sunnhetsprat” vil jeg gi dere en litt ekstra godbit før helgen. Selv er jeg glad i en cocktail hvis jeg først skal ha noe å drikke, men de fleste er stappfulle av sukker, kunstig fargestoffer og mye annet søppel som ikke er bra for kroppen. Vel er alkohol også gift for kroppen, men alt med måte. For å gjøre alkoholhodig drikke så sunn som mulig har jeg utviklet denne sunnere versjonen av min favoritt cocktail Sour Apple Martini som er en klassisk Manhattan drink (ved siden av Cosmoen).

Nyt maks en eller to i kveld så er du klar for en treningsøkt imorgen og frisk og rask i hodet!

Carinas Sour Apple Martini

Press juice av:

  • 2 Granny Smith epler
  • 1/3 sitron eller lime med skall
  • 1 liten bit fersk ingefær
  •  vodka (ikke med smak)

Bland alt sammen med isbiter i en cocktail shaker og heller over i et lekkert glass. Nyt med måte! God helg!

 

Skal du først ha en drink kan du gjøre det på en litt smartere, sunnere måte...

Leave a Reply

