Har du kommet i gang med juicing? Start dagen med denne juicen…

God søndag!

Det har vært veldig mange nye lesere innom siden min etter fredagens deltakelse på God morgen Norge og det er så moro. Det er også mange nye mennekser som følger bloggen min og det er jeg takknemlig for! Flere mennesker som kan hjelpe å spre det juicy budskapet er topp!! 🙂

I dag startet jeg dagen min med en deilig, grønn juce full av næring. “5 om dagen”, no problem. Forresten visste du at i Japen anbefaler de “17 om dagen”. Skulle tro nordmenn hadde like godt av samme mengde frukt og grønt som Japanerne! 😉

  • 1 eple
  • ingefær
  • 2 buktter med brokkoli
  • 1/2 stang me selleri
  • 1  gulrot
  • håndfull spinat
  • ananas

For å øke næringsinnholdet enda mer tilsatt jeg spirulina og tørket hvetegress. Du bør prøve! Les innleget mitt om spirulina her

Ha en kjempe fin dag!

En deilig, juicy start på dagen!

9 thoughts on “Har du kommet i gang med juicing? Start dagen med denne juicen…

  1. Hei! Eg ser du brukar skallet til f eks annanassen. gjer du det også når frukta/grønsaken ikkje er økologisk? Eg har ein Green Star Golden juicer og eg meinar å ha lese i informasjonen som følgde med der at ein ikkje må ta med skallet av annanassen.

    • Hei! Dette med økologisk eller ei er noe som er interesant å diskutere og det har jeg gjort tidligere på bloggen;)Hvis råvarene er bra og ikke koster det dobbelt av vanlg råvarer kjøper jeg økologisk. Ellers vasker jeg skallet godt før jeg juicer råvarer med det på. Green Star er jo en fantastisk juicer men krever mer oppkutting og mer tid enn en setrifuge maskin. Green Star er ikke like kraftig og tåler dermed ikke hardt skall som på ananas så det er ritkig det! Men derimot lager den en juice av en enda høyere kvalitet med mer næringsstoffer:) Lykke til!

  2. Har begynt å lese bloggen din etter at jeg så deg på GM, syntes du gjorde en god profil og at du har fått til en fin blogg. Har et par spm. Har tenkt å kjøpt meg en juicemaskin lenge men får ikke bestemt meg for åssen, hvilken anbefaler du? Vil du anbefale å bruke hvetegress og spirulla i smoothie? :0)

  3. Hei, så deg på GMN, gikk straks og kjøpte med juicemaskin, blitt helt frelst jeg nå, men syntes det er vanskelig å finne oppskrifter, jeg har søkt på Matprat.no, men der var det ingen…..og jeg syntes siden din er litt uoversiktig i forbindelse med oppskrifter, jeg kunne ønske meg en hel side med de forskellige juicene. Du skal jeg inn på kjøkkenet og teste den som står øverst her 🙂

    • Hei! Så gøy at er blitt en juicer du og! Når det gjelder oppskrifter ligger de fra GMN på nettsiden min http://www.novatrix.no under egen side. Der finner du 7 oppskrifter som gir deg en god start:) Ellers så skal det meste ligger under “juicing” kategorien, men flere oppskifter får du også hvis du deltar på et av mine kurs, bestiller en time til personlig juicekonsultasjon og kommer i min juicebok om en stund. Må spare litt og ha noen overraskelser på lur! 😉 Tusen takk for at du leser bloggen min:)

  4. Heisann:)
    Ble inspirert da jeg så innslaget ditt i GMN og gikk straks til innkjøp av juicemaskinen. Jeg er skikelig fornøyd med denne og har kjørt detox juice siden mandag. Hvor ofte og lenge kan/skal man kjøre denne juicen?

    Lurte også på om det er mulig å få kcal beregnet de 7 juicene dine som du hadde på GMN?

    • Hei! usen takk for det. Så moro å høre at budskapet har nådd ut:)Den juice er bre ev av de sunneste da den iinneholder mye grønnsaker og grønne som sådann.Den kan du drikke hver dag til du er lei;) Jeg regner aldri ut kaalorier lenger da jeg er opptatt av kvaliteten på kalorier jeg spiser. Jeg sørger for at totale av det jeg har spist en løpet av en dag kommer storstett fra protein, sunne fettkilder og karbohydrater fra frukt og bær. Hovedregelen er at grønnsaker er veldig lavkalori så bruk mye av det i juicenen men husk at man trenger sunt fett og proteiner og! Bruk avokado og lag en juicesmoothie:)

Leave a Reply

