Har du hørt om den nye treningstrenden ViPR?

For snart et år siden skrev jeg om ViPR som en ny og hot treningstrend. Det var guttene fra Nimble Fitness i New York som først tipset meg om denne treningsformen. Det er jo som oftest i USA at trenings- og kostholdstrender blir til.😉

I går var det “førpremiere” på ViPR gruppetimer for pressen hos SATS og jeg fikk endelig prøvd ut denne spennende treningsformen. Hva er så ViPR, uttalt “viper”? ViPR er en meget intensiv treningsform hvor man bruker et stort gummirør som veier alt i fra 4- 20 kilo. (Jeg anbefaler deg å begynne på det laveste!) Røret har håndtak og man utfører div. øvelser som går på både kondisjon og styrke, med fokus på underkropp og kjernemuskulatur. ViPR står for “vitality”, “performance” og “reconditioning” og er en treningsform som gir deg det beste av det beste; bedre kondisjon og funksjonell styrke.

Knallbra trening med ViPR!

Jeg skal love deg at dette ikke er en time for nybegynnerer! Pulsen kom raskt opp i 160 slag i minuttet og lå på rundt 180 gjennom hele timen. Jeg var også opp i makpuls i en liten stund mot slutten av timen. Kaloriforbrenningen min var på 700 på 60 minutter og det er meget effektiv trening! Jeg er støl i  rumpen, lårene, mage og rygg… jeg kjenner ViPR treningen!

Timer med ViPR blir  lansert på SATS 23. janura 2012 og du kan ta en titt her www.viprfit.com for å lære mer og du kan til og med kjøpe utstyr til å trene ViPR på egen hånd. Lykke til!

8 thoughts on “Har du hørt om den nye treningstrenden ViPR?

    • Så bra at du sier i fra. Skjønner ikke hvem som sa mai til meg og jeg stusset veldig over at det var “premiere” allerede nå da;). Superbra time og du er en dyktig istruktør! Takk for bra time:)

  1. Pingback: SATS ViPR | MartinSomTriatlet

Leave a Reply

