Lemon Sherbert juicesmoothie … med sicilianske sitroner

Jeg elsker sitroner, spesielt de som kommer fra Sør Italia. De er naturlig økologikse, smakfulle og ser bare så naturlige og herlige ut. Det er som om jeg har plukket dem selv fra et sitrontre i Italia. Jeg kan i hvertfall late som;)

Nå er tiden hvor du faktisk kan få ekte Italienske sitroner i butikken. De er ekstra store, tykke i skallet og ser rett og slett ikke så perfekte ut som kommersielle produserte sitroner. Jeg har fått tak i dem på Meny butikker, men de som jeg oppdaget i går er fra Gutta på Haugen på St. Hanshaugen i Oslo. Løp og kjøp nå🙂

Inspirert av denne herlige, supersunne råvaren (full av C vitaminer og leverrensenede egenskaper) har jeg laget en herlig frisk juicesmoothie og her er oppskiften:

Lemon Sherbert juicesmoothie

  • 2, 5 dl. mandelmelk, sukkerfri
  • 1 stor (italiensk) sitron med skall
  • 1 banan (gjerne frossen)
  • 3 ss naturell yoghurt

Slik gjør du: Press hele sitronen med skall i en juicemaskin. Bland alle ingrediensene i en blender og rasp gjerne litt sitronskall på toppen før servering.

Med sicilianske sitroner følger gjerne stilken og bladet med på kjøpet...

One thought on “Lemon Sherbert juicesmoothie … med sicilianske sitroner

Leave a Reply

