Supermaten spirulina!

Innenfor jucing er det 2 supplementer som er uunnværlig; hvetegress og spirulina. I dag får du litt mer info om spirulina:)

Visste du at spirulina er en alge som er utrolig helsebringende? Spirulina trekker til seg alle godsakene som solen gir og overfører dem til kroppen din. Ev av godsakene er det blodrensende og ph-regulerende stoffet klorofyll.

Spirulina inneholder over 100 næringsstoffer og er et matsupplement som er ofte brukt når kroppen skal renses, for økt sunnhet og energi, og for vektreduksjon. Algen inneholder alle de 8 essensielle aminosyrene som er kroppens byggesteiner og er viktig ved blant annet styrektrening. Den er i tillegg ev av de få vegetabilske kildene til vitamin B12.

Visste du dette om spirulina?

  • spirulina inneholder 58x mer jern enn spinat
  • spirulina inneholder 10x mer kalsium enn melk
  • spirulina inneholder 2x mer klorofyll enn hvetegress og barleygress
  • spirulina inneholder 25x mer beta-karoten enn gulrøtter
  • spirulina absorberes og nyttigjøres 25x bedre i kroppen enn syntetiske kosttilskudd

Tilsett 1/2- 1 ts. med høy kvalitet spirulinapulver i juicen din hver morgen og kjenn effekten av alle godsakene i løpet av uken:)

11 thoughts on “Supermaten spirulina!

  1. Fysj, det eneste jeg kjenner effekten av da, er brekkningsrefleksene mine, haha. Er det en smak jeg virkelig IKKE takler, så er det spirulina. Hjelper ikke hva jeg blader det med, smaken kommer frem uansett!! Men jeg pleier å butte det i kapsler og bare svelge, funker fint🙂

  2. Hei, takk for flott info om spirulina. Jeg har kjøpt meg en boks med chlorella pulver. Har du noen erfaringer med det?

    • Hei,

      Jg har noe erfaring med chlorella og den er svært utrensende. Mange reagerer litt for sterkt på den og dose bør da reduseres. Selv bruker jeg den ikke for tiden fordi med hvetegress og spirulina har man dekket det meste;) Ha en fin dag:)

  3. Pingback: Har du kommet i gang med juicing? Start dagen med denne juicen… « Carina Hultin Dahlmann

Leave a Reply

