Naturen slår til igjen! Helsebringende olivenblad ekstrakt

Man kan ALDRI klare å gjenskape naturens magi i et labratorie uansett hvor mye man prøver. Veien til en god helse og en balansert kropp er gjennom å være i bevegelse og gjennom å gi kroppen det den trenger av riktig og næringsrik mat, helst med fokus på hva naturen har å tilby. Oliven og olivenolje er velkjent for å være helsebringende på grunn av de sunne fettsyrene og deres høye antioksidant nivå, men visste du at olivenblad ekstrakt også har mange helsefordeler?

Olivenblad ekstrakt må tilføres gjennom kosttilskudd av forskjellige slag da vi ikke kan spise bladene slik de er i deres naturlige tilstand. Godsakene fra bladene blir ekstrahert slik at du kan innta dem i konsentrert form for optimale resultater (altså det er ikke et kjemisk fremstillt kosttilskudd). Ved inntak av olivenblad ekstrakt styrker du immunforsvaret, styrker tarmfloraen og den kan virke mot candida i kroppen.

Virkestoffene er hydroxytyrosol som er en fytokjemikalie (en kraftig antioksidant) som er 10 ganger sterkere enn det som er i grønn te og elenolic syre som er stoffet som gir en bitter smak og beskytter både oliventreet, og den som spiser stoffet, mot virus og bakterier.

Jeg har oppdaget et nytt kosttilskudd som heter Oliday Everyday som er et flytende olivenblad tilskudd hvor råvarene blir produsert i Italia. Man drikker ca 70 ml av den hver dag og jeg har begynt  med dette kosttilskuddet og brukt det noen få dager og merker allerede økt energi. Den smaker litt bittert, som sterk grønnte, og i juice eller sammen med litt sitron er jeg sikker på at den ikke smaker så verst;) Jeg styrter det som en shot og så er jeg ferdig med det på noen få sekunder! God helse på flaske:) Verdt å prøve.

Har du noen gode erfaringer med lovenblad ekstrakt?

  

11 thoughts on “Naturen slår til igjen! Helsebringende olivenblad ekstrakt

  1. Jeg tar kapsler med olivenbladesktrakt fra Now Foods. Det hjelper mot allergiplager! Jeg er moderat plaget, og med olivenblad (og ingen allergimedisiner) er symptomene mine redusert med omtrent 95% 🙂 Det skal visst også være bra når man har ME, men akkurat det kan jeg ikke se noen endring i (ennå).

  2. jeg har 3 bokser fra iherb med olivenblad ekstrakt. jeg ble MEGET dårlig når jeg tok det i to dager og har ikek rørt det siden. skal begynne å ta det igjen da 🙂

  3. Eg gjekk på sterke oliven blad tablettar i 6 mnd mot candida overblomstring. Eg reagerte STERKT på dei den første månaden. Eg måtte drikke ca 4 -5 l vatn kvar dag for å unngå sterk hovudpine og kvalme… så min erfaring er ikkje så alt for god.. men det var sikkert godt for meg:P

      • ja, eg visste at reaksjonane kom av at kroppen blei rensa, men for meg var det ikkje vert å vera sjuk i 6 mnd.. men på den tiden sleit eg veldig med å bli kvitt sukkeret frå kosthaldet mitt, så kanskje det spelte inn. No er både sukker, gluten, mjølk og gjær borte vekk, så kanskje kroppen min hadde reagert mildare no:)

      • Nei, guri, 6 mnd, det hadde jeg ikke orket. Der høres jo ikke helt normalt ut, altså det kunne jo være at du hadde en allergisk reaksjon, men som du sier nå som du har lagt om vl nok ikke en slik reakson være vanlig;)

  4. Bruk av Olivenbladekstrakt medfører en avgiftningsreaksjon når døde virus, sopp og parasitter skal ut av kroppen. Det er derfor viktig å begynne med små doser, og drikke mye tann for å begrense eventuelle ubehag.
    Ta den med på reise til utlandet, dersom du har sensitiv mage. Man må ikke ta den sammen med antibiotika, da Olivenbladekstrakten dreper antibiotikaen. 🙂 Veldig spennende produkt dette!

Leave a Reply

