Late sommerdager i solen i helgen? Prøv denne tørsteslukkende juicen!

Endelig er sommeren her! Solen skinner og varmegradene stiger. Vi er sulten på sol og varme og jeg håper du utnytter helgen til det fulleste. Når varmegradene stiger svetter man mer og sjansen for å bli dehydrert er større. Når man føler seg tørst er det allerede for sent og kroppen din er begynt å tørke ut og trekke ut vann fra dine vitale organer noe som setter ned kroppens funksjoner som fettforbrenningen, energiproduksjonen og dens evne til å skille ut avfallsstoffer. Vannansamlinger i kroppen kan oppstå, treg mage og en generell slapphet er typiske tegn.  Man kan også forveksle tørste med sult. Kom dehydreringen på forskudd. Drikk 2- 3 liter vann hverdag fordelt utover dagen.

Syntes du det er vannskelig å få i deg nok vann? Syntes du det smaker kjedelig? Da bør du prøve min “Sommerfrisk vannmelom juice” ! Den fyller på vannlagren dine samtidig som den smaker herlig, ser lekker ut og oppretter elektrolyttbalansen din på grunn av mineralinnholdet. Juicen er perfekt for å slukke tørsten, kjøle ned kroppen og er også perfekt for å fylle på vannnlagrene dine etter en treningsøkt. Den er også fin mot vannansamlinger i kroppen.

Sommerfrisk vannmelon juice 

1/4 del (stor) vannmelon                                                                                                  

1/3 del agurk

½ lime

Godsaker i juicen: Vitamin C og A, betakaroten, magnesium, kalsium, kalium, antioksidanter.

Til alle mine lesere; det blir desverre et lite bloggopphold frem til 14 juni fordi jeg er på flyttefot til Oslo. Det blir hektisk fra og med i dag og mye frem og tilbake Kristiansand- Oslo da et helt hus skal flyttes! Jeg kommer sterkt tilbake når jeg er på plass i Oslo og gleder meg til å oppdage mye nytt og få ny inspirasjon som jeg kan dele med deg!!

TAKK FOR AT DU HAR FULGT MEG FREM TIL NÅ! 🙂

10 thoughts on “Late sommerdager i solen i helgen? Prøv denne tørsteslukkende juicen!

  1. Vannmelonjuice høres utrolig fristende ut, men så lenge jeg ikke har juicer får jeg klare meg med å spise på vannmelonskiver – veldig godt det også 🙂

    Lykke til med flyttingen 🙂

Leave a Reply

