Har du fått med deg juni utgaven av bladet Stella? Denne måneden setter vi fokus på idealkroppen. Hva mener du?

Har du fått med deg juni utgaven av bladet Stella? Les ekspertsiden min under “Puls” og få mange gode, sunne tips for sommeren. I denne månedens utgave er det også en spennede reportasje om dagens idealkropp hvor du kan lese om hvordan kvinner nå ønsker at deres kropp skal se ut og hva de er opptatt av når de trener.

Stella #3 med Viktoria Winge på cover.

Jeg er så glad for et trenden har snudd og at det nå er sunne, trente kropper som gjelder! Jeg har alltid syntes at dette er “idealet”  og har jobbet hardt for å endre kvinners syn på en “vakker kropp”. Fokuset på at det å være tynn er det eneste som gjelder, er gammeldags, og heldigvis er det flere som nå ser at det er helheten som teller. Som jeg sier:  Fordi om du er slank/tynn betyr det ikke at du er sunn og i god form. I utgangspunktet vil en litt overvektig person som trener og tenker over hva de spiser være i mye bedre form og være sunnere enn en så kallt “tynn/normalvektig person”. Jeg ELSKER muskler på kvinner og syntes det er lekkert med definerte armer, skuldre og lårmuskler. Heller større og stram enn tynn og dissete med masse viserialt fett som ligger rundt de vitale organene som hjertet, leveren og nyrene!

Sunne, sterke jenter vil vi ha mer av! Love your healthy body! Hva mener du?

 

Personlig vil jeg heller ha fitness modellen Jamie Eason kropp og Jamie som forbilde enn noen av disse spagettilignende “kvinnene” som sprader rundt på catwalken. Lenge leve muskler som holder deg frisk, sterk og full av energi!

Les mer her! www.stellamagasinet.no

 

7 thoughts on “Har du fått med deg juni utgaven av bladet Stella? Denne måneden setter vi fokus på idealkroppen. Hva mener du?

  1. Det er vel ikke veldig mye penere å snakke om “spagettilignende” kropper enn å snakke stygt om overvektige, så for meg detter jeg litt ut av sammenhengen når du skriver sånn! Da handler det jo tydligvis fortsatt om utseende i aller høyeste grad, synd.

    Jeg synes fokuset burde handle om sunnhet jeg, ikke størrelse i seg selv.
    Man burde være ett aktivt og sunt menneske, og kroppen burde være deretter.

    • hei Nina,

      Jeg er enig med deg i det du sier. D er ABSOLUTT IKKE meningen å støte noen uansett og jeg legger meg flat for det. Selvfølgelig er det mange som også kan ha motsatt “problem” og det kan være like så ille det, men hovedfokuset uansett i mange år har vært å være tynneste mulig med slankepress, spesielt i motemagasiner noe som Stella også er og derfor tas dette opp nå. Jeg brukte uttrykket fordi et et vanlig utrykk som brukes om tynne armer uten muskelr og jeg er lei av at kvinner hele tiden sier; jeg vil ikke få store, muskuløse armer. Slapp av kvinner et vil aldri skje med mindre du er et under av de få;)
      Har man for tynne armer er man som ofteste svak i overkroppen og jeg opplever dette daglig med kunder og det gir dem problemer med nakke/skuldre når overkroppen er svak/ tynn, noe som mange kvinner sliter med og de endre opp sykemeldte. Ja, fokuset vil jo også naturligvis også henge sammen med utsenede da det er jo en del av hvem vi er , men at kom frem som hovedfokuset var ikke intensjonen, men faktisk det at muskler nå er inn og en sterk kropp er i utgangspunktet (selvfølgelig med unntak) en sunnere kropp og jeg liker at fokuset dreier seg mer mot det som er en sunnere og mer oppnåelig ideal. Jeg har kun utalt meg i artikkelen om at det er mer fokus på at kvinner ikke kommer og sier de vil være tynne,men sterke og sunnere… Kroppsfokus vil uansett hvordan du vrir og vender på det ligge i bakhodet og motivere oss på godt og vondt til en hvis grad og jeg er bare glad for at trenden snur seg og går mer mot en sunnere ideal…. Godt du sier i fra og setter en diskusjon i gang! D liker vi!! 🙂 🙂

  2. Takk for svar.

    Jeg er enig i at fokuset ikke skal ligge på å være slankest mulig, men sunnest mulig. Jeg ligger fortsatt som undervektig på skalaen, som jeg alltid har gjort – lavere før enn nå, jeg spiser masse mat, trives med vekta mi, trener og er mye i aktivitet. Jeg sliter enormt med nakke/skuldre, svimmelhet osv av krystallsyke og dets senplager. Jeg prøver å trene overkropp, men det er uhorvelig vanskelig og ikke har jeg lyst på noen smelltrent kropp egentlig heller…

    Jeg håper jeg beholder min slanke kropp – selv med masse sunn mat og trening. Jeg trener variert og bra men kan ikke verken ta planken, sit-ups eller lignende pga krystallene… da blir jeg bare så dårlig at jeg ikke får trent i det hele tatt. 🙂

    Hurra for sunn mat og trening, det trenger vi mer av i Norge 🙂

Leave a Reply

