Friskpresset juice øker garantert din sunnhet! Naturlig hjelp til høyt blodtrykk

En av grunnene til at jeg valgte å utdanne meg til juiceterapeut er fordi jeg vet at det er en enkel og effektiv måte å få litt sunnhet inn i hverdagen til Ola og Kari Nordmann.  Til en person som ikke er bevisst på sitt kosthold kan jeg faktisk si at han eller hun ikke trenger å fjerne noe fra kostholdet med det første, men å tilføre noe. Psykologisk  er det mye enklere å komme i gang med noe nytt hvis man vet at man ikke trenger å endre ALT på en gang, men ved å “bare” tilføre en friskpresset grønnsaksjuice hver dag øker man sin egen sunnhet.

Jeg har selv erfart at det skjer noe både fysiologisk og psykologisk når jeg begynte å juice. I mange år hadde jeg spist “sunt”, men aldri slik jeg spiser nå. Kosten min bestod av mye “død mat”, sunt i forhold til gjennomsnittet, men ikke optimalt. Når jeg og min mann begynte med juicing var det noe som skjedde. Før drakk vi gjerne lett brus hver dag og utskeielsene var litt oftere enn de burde vært. Med å juice forsvant lysten på alt med kunstig e-stoffer og nå kan jeg ikke tenke meg noe ekklere enn lett brus (selvfølgelig har jeg aldri drukket vanlig brus heller) og grønnsaker er en selvfølge flere ganger om dagen, ofte i formen av juice til lunch eller mellommåltid. Chips har vi ikke hatt i huset på over et år og litt mørk sjokolade er det vi koser oss med når lysten blir stor på noe kos. Det er INGEN forsakelse (som mange kanskje tror), men en bevisstgjøring og en endring som skjedde naturlig når juicemaskinen kom inn vårt hjem.

Husk at minst 80% av ingrediensene i juicene dine skal være grønnsaker!

Mat er medisin og medisinen din skal være din mat. Juicing er en flott måte å introdusere litt rå mat i din diett og er full av vitaminer, mineraler og viktigst av alt; enzymer som er selv livskraften i planter. Enzymer styrer alt i fra fordøyelsen, til hårvekt, til hormonproduksjon, produksjon av nytt blod, kroppens forbrenning og mye annet som er essesielt for en sunn, sterk og frisk kropp.

En juiceterapeut kollega i England begynte å drikke friskpresset rødbetejuice hver dag for å hjelpe på hennes blodtrykk. 14 dager senere kunne hun dele med oss at blodtrykket var på vei ned! Fantastisk! Her får du min personlige oppskrift på en god og sunn rødbete juice.

Happy heart juice!

Denne juicen kan nytes når som helst og er spesielt gunstig for blodet og hjerte- og karsystemet. ”Happy heart juice” hjelper deg å få et sunt hjerte i en sunn kropp, som igjen gjør at du kan leve lenge og gi masse kjærlighet til dine nærmeste.

  •  2 epler (med skall)
  • ½ sitron (hvis den er økologisk kan du beholde skallet på, hvis ikke skjærer du bort det ytterste skallet og lar det hvite sitte igjen)
  • 1 liten rødbete (fersk)
  • 2 buketter med brokkoli
  • Fersk ingefær

 

 

Godsaker i juicen: Ferske rødbeter motvirker harde og tette blodårer, virker rensende på leveren og hjelper mot lave jernlagre, i tillegg til å inneholde kalium som er viktig for reguleringen av blodtrykket. Denne juicen inneholder også pektin(fiber), vitamin C og B, folinsyre, krom, magnesium, silisium, kalsium, fosfor, og betakaroten. Sitronen er med på å gi en god smak samtidig som den virker rensende og nøytraliserer ugunstig bakterier i kroppen.

Kjenner du noen som har høyt blodtrykk? Del denne oppskriften med dem og få de til å drikke 1 hver dag i 14 dager og fortell meg om resultatene slik at jeg kan dele de på bloggen min:) carina@novatrix.no

 

3 thoughts on “Friskpresset juice øker garantert din sunnhet! Naturlig hjelp til høyt blodtrykk

Leave a Reply

