Trenger du litt treningsmotivasjon? Møt Sissel

Litt inspirasjon på en torsdag? Møt Sissel, 53 år fra Kristiansand. Sissel er den første personen som jeg vil introdusere deg til under serien “Sanne suksesshistorier”. Sissel har lykkes med å legge om livsstilen sin for en varig, sunn og aktiv hverdag.

Det er aldri for sent å begynne!

Sissel begynte for alvor å legge om livsstilen da hun nærmet seg 50 år. Som kvinner flest, har vekten vært opp og ned og den evige “kampen” med dårlig samvittighet for hva man spiser, og ineffektiv trening, gjorde at hun ikke fikk de resultatene hun ønsket. Nok var nok! Hun bestemte seg for å gi seg selv en gave til 50 årsdagen sin og gaven ble noen timer med en personlig trener hvor hun også fikk hjelp til å legge om kostholdet. Det ble det lille ekstra “sparket bak” som hun trengte for å komme ordentlig i gang.  Gaven til seg selv ble en bedre helse, en sterkere og slankere kropp og mer overskudd og energi. Nå er hun 53 år og sprekere nå enn da hun var 43 år!

Sissel var i utgangspunktet ikke overvektig(Husk; vekten gir ikke helhetshetsbildet og forteller ikke om helsen din er god eller ei), men hun hadde lagt på seg noen ekstra kilo som hun ikke ønsket. Hun ville også ha mer overskudd, få strammet opp kroppen, få en bedre allmennhelse, et sunnere kosthold og lære seg noen tips og triks.

 Sakte, men sikkert begynte formen og kroppen å endre seg. Hun pushet på, tenkte positivt og arbeidet effektivt når hun først trente. Nå er det snart gått 4 år siden Sissel startet sin ferd mot “en sprekere Sissel”. Sissel har trent styrketrening med frivekter 2 ganger i uken og lagt på seg flere kilo i muskler, gått ned i fettprosent og gått ned ca. 6 kilo på vekten. Det som jeg syntes er meste imponerende er at Sissel nå er blitt glad i å jogge, noe hun aldri trodde hun ville gjøre eller kunne mestre. Nå løper hun intervalltrening på tredemøllen og er oppe i 17 km i timen på det meste! Det er utrolig hurtig. Prøv selv!

Hun trener nå 4 ganger i uken og uken inkluderer spinning, styrketrening og gjerne en dag ute i ulendt terreng hvor joggeintervaller inngår. Hun nytter også ferier og planlagte “utskeielser”, men henter seg fort inn igjen og sørger for at ferien ikke varer helt frem til jul;). Det er hva du gjør 90 % av tiden som virkelig betyr noe;).

Sissel trener nå helt på egenhånd og har klart å holde den sunne, aktive livsstilen.  Jeg spurte henne om å dele sine motivasjonstips på bloggen da vi alle vet at det til tider kan være vanskelig å finne motivasjonen til å trene og komme seg ut døren. Så hva hjelper Sissel? Hvordan får hun det til? Hva sier hun til seg selv når lysten til å trene ikke er der?

Dette får Sissel i gang når lysten til å ligge på sofaen er stor:

 

 Sissels indremotivasjonsdialog

“Inspirasjonen til treningen min er blitt slagordet til Nike: ” JUST do it Sissel”!”

  • Trener jeg jevnlig er jeg snill med meg selv- uten å være egoist!
  • Trener jeg jevnlig blir jeg sterkere i kropp og psyke.
  • Trener jeg jevnlig investerer jeg i livskvalitet.
  • Trener jeg jevnlig får jeg mer glede og overskudd.
  • Trener jeg jevnlig og får mer overskudd er jeg bare bitch av og til!😉

 

Kan Sissel, kan også du! Gjør hennes indredialog til din egen og kom deg på trening!

Er du en suksesshistorie? Jeg vil høre fra deg! Send mail til carina@novatrix.no

3 thoughts on “Trenger du litt treningsmotivasjon? Møt Sissel

Leave a Reply

