Frisk med raw food

I dag leste jeg en flott artikkel om Anne Madhumavi Olsen som ble frisk gjennom å innføre raw food (råmat) i hennes hverdag og hun åpner endelig en kafe i Oslo som jeg gleder meg til å besøke mye! Skal det kvalifiseres som raw food må det ikke varmes opp til mer enn 42 grader for at alle næringstoffene skal bevares, spesielt de livsviktige enzymene som fungerer som katalysatorer for diverse kjemiske prosesser i kroppen som blant annet produksjonen av hormoner, fordøyelsesprosesser, oppbygging av nytt vev og mye, mye mer!

 

Som juiceterapeut er denne stadig voksende trenden spennende og jeg er glad for at det nå er et bra alternativ i Norge etter mange år som en stor trend i USA. Litt skeptisk eller ny til raw food? Da anbefaler jeg deg å begynne med juicing og du kan lese mer om dette under kategorien “juicing” på bloggen min.

Du kan lese artikkelen om Anne og hennes raw food kafer her: http://www.side2.no/helse/article3128308.ece

Ta også en titt på Anitas flotte raw food blogg www.superlivsstil.net  for inspirasjon og masse nyttig informasjon. Hun er rå flink! 😉

 

9 thoughts on “Frisk med raw food

  1. Fikk også med meg den artikkelen og leser bloggen til Anita…Synd det er så lite av disse raw food kafeteriane skulle likt å prøvd sånn mat…men alt starter jo med en tanke hehe….kanskje en dag spiser jeg ikke noe annet…kjempe spennende…

    • Heidi, digger det ” alt starter jo med en tanke”, ja du har så rett og setter man det ned på papir har det enda større kraft;) Visulisering er et kraftig verktøy som vi kan bruke når som helst og til hva som helst;) Ja, vi har ingenting her på Sørlandet heller, men nå flytter jeg til Oslo i juni og jeg skal lage en reportasje om det når jeg har vært:) Kanskje vi ses der en dag? 🙂

  2. Nydelig med raw food, føler at maten jobber i kroppen på en positiv måte.
    Gleder meg til å komme til Oslo å oppleve kafeen da.
    Skulle vært flere av den slags og ikke bare i storbyene.
    Heldigvis får jeg mange tips fra forskjelllige bloggere og så har jeg jo juicemaskinen min da. DIGGER den!

    • Ja, jeg vet hvordan det er. Bor fortsatt i Kr.sand (flytter til Oslo i juni) og tilbudet her på den fronten er lik 0! Gledermeg til Oslo og håper du får kmmet deg innover en helg. Så bra at du er n juicer du og! God helg og god påske!

Leave a Reply

