Keeping it simple! Prøv denne enkle, lekre juicen

Saftig eplejuice

Trenger man å gjøre alt så komplisert? Denne juicen er enkel og smaker himmelsk, spesielt med et par isbiter i. Bruk epler etter smak og behag. Granny Smith er mer syrlig og Golden Delicious er mer søt. Men for all del; husk og bruk Norske epler når det er sesong! De er ekstra fantastiske i smak, har et høyere næringsinnhold fordi de er norsk produserte og dermed kortreiste, og juicen blir lyserosa… lekkert.

  • 2 epler
  • 1/3 del sitron eller ½ lime

 

Godsaker i juicen: Fibret pektin, vitamin C, vitamin B, antioksidanter og leverrensende sitronjuice.

 

Happy juicing!   

3 thoughts on “Keeping it simple! Prøv denne enkle, lekre juicen

  1. Sånn juice har jeg laget mange ganger, men jeg må innrømme at det skummet på toppen er ikke alltid like innbydende. Men skulle ikke forundre meg om alle næringstoffene er der?? 🙂

    • Hei! Tror jeg glemte å svare deg og det bruker jeg ikke;) Skummet er et resultat av at det utvikles energi når varene juices og du kan røre rundt med ei skje for å fordele skummet. Jeg bruke rikke å ha så mye skum. Prøv å bruk stykre nr 1 på maskinen og så er det jo viktig med type maskin. Jeg bruker og anbefaler Philips. Hvis du lar juicen stå litt vil det synke, men det er jo best å drikke den med en gang! Jeg drikker alt da jeg vil sørge for å få i meg alle næringsstoffene:)

Leave a Reply

