Tom for sunne middagsideer? Prøv denne oppskriften!

I dag kommer blogginnlegget litt sent. Beklager, men jeg er midt opp i hussalg og planleggeing av fremtiden! Hvor skal vi og hva vil vi?Uansett hvor travel mann er i hverdagen er det viktig å ta seg tid til å lage en god middag og du kan prøve denne enkle, kjappe og sunne oppskriften.

Stekt flyndre med butter bean puré og grønnsaker

Tom for sunne, enkel middags idéer? Prøv denne lav karbo middagen som er ferdig på maks 20 minutter! Du får i deg godt med proteiner, riktig karbohydrater fra bønnene og grønnsakene, og sunt fett fra kokosoljen.

Du kan bruke torsk, alle typer flyndre, eller annet hvit fisk. Jeg bruker av og til frossen sjøtunge som jeg har lagt til tinning før jeg drar på jobb. Det er denne type fisken jeg har brukt her. Når jeg ikke vet hva jeg skal ha til middag har jeg alltid dette alternativet i fryseren, selv om fersk fisk er best smaksmessig.

1-2 fileter med sjøtunge

Grovt spelt, emmer eller fullkorns rismel

Salt

Pepper

Fremgangsmåte:

Tørk fisken godt før du lett panerer den med melet og krydrer med litt salt og pepper. Stek i ekstra virgin kokosolje i ca. 10 minutter eller til fisken flaker seg.

Butter bean puré

1 boks med butter beans (store, hvite bønner)

2-3 fedd med hvitløk

2 stk. sjalottløk

Salt

Pepper

Fremgangsmåte:

Drener bønnene og legg i en kjele

Tilsett grovhakket hvitløk og løk

Bruk stavmikser til å lage puré av bønnene og tilsett krydder

Varm opp og rør til den er gjennomvarm

Grønnsaker

Asparges

Grønn squash

Cherry tomater

Kutt opp asparges og squash i mellomstore biter. Stek i litt ekstra virgin olivenolje eller ekstra virgin kokosolje. Stek til de er litt myke og tilsett hele cherry tomater mot slutten av steketiden. Klem gjerne litt frisk sitron over grønnsakene.

4 thoughts on “Tom for sunne middagsideer? Prøv denne oppskriften!

  1. Det ser godt ut! 🙂 Fiskebilen kom hjem til oss for først gang for litt siden, og selv om fisken er frossen så holder den langt høyere kvalitet enn den man får i frysedisken. Supert! 🙂

Leave a Reply

