Juice “on the go”-Hvordan oppbevare ferskpresset juice

Du er en juicer? Hvis ikke er det nok ikke lenge før du blir med på laget! Jeg har fått flere spørsmål fra felles “juicere” om hvor lenge juicen kan oppbevares og eventuelt hvordan. Det beste med friskpresset juice er å drikke den med en gang da oksygen og lys starter nedbrytningsprosessen av næringstoffene. Temperatur er også en viktig brikke – desto varmere, desto fortere brytes næringsstoffene ned.

Når det er sagt, er fersk juice et perfekt mellommåltid å ha med seg og jeg bruker alltid en juice blandet sammen med whey protein etter mine treningsøkter. Dette gir optimal restitusjon da jeg får muskeloppbyggende proteiner, energipåfyllende karbohydrater, samt mange mineraler som går tapt under hard trening. Jeg har også alltid med meg en juice på jobb og da bruker jeg en 100% luft og lystett flaske som SIGG. Juicen eroderer ikke stoffet i flasken, samt at den er lekksikker og holder luft og lys borte fra juicen. Juicen må uansett drikkes samme dag og bør oppbevares kaldt. Følger du disse rådene  bør det meste av næringstoffene fortsatt være inntakt.

Se www.sigg.com for mer informasjon. Lekre er flaskene og!

Summer Splash HeartbeatGreen DreamsFluttering

5 thoughts on “Juice “on the go”-Hvordan oppbevare ferskpresset juice

    • Heisan, neida disse skal finnes i butikker men sikkert ikke de kuleste;) går du på nettsiden og søker på Norge finner du leverandør i Norge:) tipper noen sportsbutikker har noen slike. Ha en fin kveld:)

  1. Det var jo kjempe lurt å drikke juice med protein etter trening. Flaskene er kjempe fine. De er kanskje laget av aluminium? Det finnes noen lignende hos sport butikken. Men føler at de etter tid blir utette. God fredag🙂

Leave a Reply

