Sulten og dårlig tid?Prøv dette enkle og omega 3-rike supermellommåltidet

Det er kjempe viktig å spise hver 3- 4 time av flere årsaker: For å holde blodsukkeret stabilt, fettforbrenningen på topp og for å tilføre kroppen riktig energi som den lett kan nyttiggjøre seg av. Omega 3 er en fettsyre som er veldig viktig for en optimal helse da den inngår i cellenes struktur. Hjernecellene våre er bygd opp av denne fettsyren og den er også viktig for å forebygge hjerte- og karlidelser, depresjoner og andre mentalelidelser, i tillegg til at fettsyren smører leddene våre, huden og øker din kropps forbrennning! En skikkelig godolje med andre ord.

Valnøtter er en naturlig kilde til både omega 3, fiber, proteiner og masse antioksidanter. Valnøtten er faktisk nøtten som ligger på topp når det gjelder antioksidantinnhold. Et kjapt og sunt mellommåltid som tar maks 5 minutter å lage, og som inneholder denne lille vidundernøtten er:

  • 1 grovhakket eple med skall
  • ca. 7 økologikse valnøtter                                                                      
  • 1 ts. chia frø
  • dryss med økologisk kanel
  • 100 gram med cottage cheese

Super enkelt, raskt, godt og full av fettforbrennende proteiner, fettsyrer og masse oppbyggende næringsstoffer.  Dette er også enkelt å lage på morgenkvisten slik at du enkelt kan ta det med deg på jobb for et sunt mellommåltid, eller lunch, fritt for tilsetningsstoffer.

Naturlig, sunt og godt!

Advertisements

One thought on “Sulten og dårlig tid?Prøv dette enkle og omega 3-rike supermellommåltidet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s