Ikke muligheten til å benytte deg av personlig trener? Da bør du vurdere dette…

Optimale resultater med pulsklokke!

Da jeg fikk min første pulsklokke i gave av min onkel for 6 år siden, var den blank og ny, akkurat slik jeg var; helt blank om hvordan jeg skulle bruke den, og helt nytt for meg var konseptet om systematisk trening. Etter litt frustrasjon og utallige gjennomganger av bruksanvisningen før informasjonen trengte gjennom mitt hode, var jeg + trening + pulsklokke = kjærlighet og motivasjon! Den dag i dag er jeg helt avhengig av pulsklokken min hver gang jeg skal trene og det er ikke så inviklet å bruke den.

Pulsklokke er et av de mest verdifulle redskapene du kan kjøpe med tanke på å kontrollere treningsøktene dine. Om målet ditt er vektreduksjon eller bedre kondisjon er dette redskapet alfa og omega. En pulsklokke gjør at du blir bedre kjent med kroppen din og hvordan din fysiske form er på nåværende tidspunkt, og hvordan den utvikler seg. Å bruke pulsklokke er for mange en kjempestor motivasjonsfaktor, og det blir som å ha en personlig trener på håndleddet ditt!

En pulsklokke forteller deg blant annet hvor intensivt du trener ved å gjengi pulsen din (hjerteslag), forteller deg hvor lenge du har trent og hvor mange kalorier du har forbrent. Sist nevnt er en super motivasjonsfaktor fordi du ser hvor hardt og lenge du må trene bare for å bli kvitt en is i kalorimengde. Det setter ting i perspektiv og gjør den isen litt mindre attraktiv!

Sørg for at du kjøper et kvalitetsmerke og en modell som er enkel å bruke (med mindre du er en teknologifreak). For rundt 1000 – 1300 kr får du en bra klokke som viser kaloriforbruk, og ikke kobler seg på andres pulsklokke hvis du trener ved siden av andre brukende. Jeg anbefaler Polar. Kjøper du en ordentlig klokke første gang, har du garanti og en klokke som varer i mange, mange år fremover. Jeg har hatt min pulsklokke i over 6 år, og den fungerer like bra den dag i dag.

Følg med på bloggen min for fremtidige tips til hvordan du enkelt kan bruke klokken din:)

    Se linken www.pulsklokke.no for mer informasjon om de beste modellene.

2 thoughts on “Ikke muligheten til å benytte deg av personlig trener? Da bør du vurdere dette…

    • Hei! Beklager mangel på svar, men så i dag at kommentaren hadde havnet i spam boksen og så det ikke før nå! Ja, jeg bruker pulsklokke ved hver trening da jeg alltid har et kalorimål om min. 400 kcal. ved hver økt da jeg skal ned i vekt/fett%. Styrketerening eller ei. Viktig å vite at man tar i uansett hva hovedtreningen består av:)

Leave a Reply

