Nysgjerrig på hvordan min kostholdshverdag ser ut? Slik spiser jeg.

Man må leve slik man preker. Siden jobben min er trening, kosthold og en sunn livsstil må jeg også leve slik. Gjennom litt prøving og feiling har jeg funnet frem til et perfekt kosthold og måltidsammensetning som gir meg en god helse, masse energi og holder kroppen min i form og gir meg gode resultater ved treningen min. Jeg tenkte jeg ville dele en typisk hverdag med deg og vise deg hvordan en personlig trener faktisk spiser! Jeg elsker mat og er opptatt av ekte ren mat, proteinrik mat og mat uten tilsetningstoffer. Her deler jeg mine “hemmligheter” med deg.

NB! Mengden er lagt opp med tanke på at man trener 1 time om dagen. Kutt ned litt på mengder om du er inaktiv.

Frokost kl. 0700: 1 ferskpresset juice med 2 epler, sitron, ingefær, gulrøtter,selleri, squash, spirulina, hvetegress og probiotika. 2 kokte egg for proteiner, masse næringstoffer og det fettforbrennende stoffet lecetin.

Mellommåltid kl. 10-1030: 100 gram cottage cheese med 1/2 eple, økologisk kanel, 7 valnøtter

Lunch kl. 12-1230: 2 hjemmelaget knekkebrød med Engfrisk ost

Mellommåltid etter trening innen 30 minutter: Ferskpresset juice som jeg har med meg på en Sigg flaske, 30 gram whey protein og 1ts. av aminosyren glutamin for ekstra muskeloppbyggende proteiner.

Mellommåltid: 16-1700: 1/2 eple med 1 ss økologisk, sukkerfri peanøttsmør

Middag/kveld : Eks. Fersk kylling med salat, grønnsaker og søtpotet. Hjemmelaget hamburger på karbonadedeig med økologisk rug og speltbrød. Ovnsbakt laks med salat og grønnsaker

 Da jeg jobber lange dager blir middagen som oftest i 19 tiden og har jeg trent ekstra hardt den dagen har jeg en juice, proteinshake eller 1 rugskive med magert pålegg ca. 2 timer før sengetid.

 

2 thoughts on “Nysgjerrig på hvordan min kostholdshverdag ser ut? Slik spiser jeg.

Leave a Reply

