En ekte suksesshistorie- Anita har gått ned 36 kilo!

Anita er kvinnen bak suksessbloggen http://www.superlivsstil.net. Her deler hun sine tips og triks om hvordan hun har gått fra å være overvektig til sunn og slank med supermat. Hun har gått ned hele 36 kilo og det er meget imponerende!

I min daglige jobb hjelper jeg nettopp mennesker med dette; å legge om livsstilen sin og dermed bli sunnere, sterkere og slankere. Anita er en “vanlig kvinne i gaten” som har selv tatt initiativet, søkt kunnskap og funnet frem til en livsstil som har gitt henne denne suksessen. Dette er en sann inspirasjons historie som viser at vi alle kan om vi virkelig vil!

Jeg har vært heldig og fått Anita til å skrive et innlegg med hennes “ 5 på topp tips til en varig livsstilsendring”. Les om Anitas 5 nøkler til varig vekttap her. Slik har hun gjort det!

Anitas 5 på topp tips til en varig vektreduksjon

1.  Gjør det for deg selv!

 Ganske enkelt, men likevel så vanskelig. Det handler ikke om å bli tynn, passe inn i et ideal eller være noe annet enn det man er for noen. Det handler om deg og helsa di og det å bli sunn, selvfølelsen og respekten man har for seg selv. Det er viktig! Å gjøre en livsstilsendring for seg selv er det viktigste og beste man kan gjøre. Det vil etter hvert gi deg mengder med energi, mer selvfølelse, større selvrespekt og mer tilfredshet og lykke i livet. Du må ville dette og ha et ønske om å endre ting for deg selv. Dette klarer du!

2.  Gjør det på din egen måte!

Gjør det på den måten som føles riktig for deg. For at en livsstilsendring skal fungere i lengden er det jo viktig at du liker det du skal spise (eller lærer deg å like, noen ting tar tid;)). Ikke følg kurer, dietter og andre sine “regler” for hva man skal spise eller ikke. Lag din egen livsstil med ditt eget kosthold! Vi er alle forskjellige. En ting som er riktig for en person er ikke sikkert er riktig for deg. Når du legger opp løpet selv, og spiser det du føler kroppen din gir deg god respons på, er det det som er viktigst. Du vil da etter hvert lære deg å lytte mer til kroppens signaler og hva den sier til deg. Men husk; selv om du skal gjøre ting på din egen måte så vil ikke det si at du aldri skal ta i mot råd fra andre. Du må lese, lytte og lære alt du kan, og så teste om det passer for deg. Husk også å gi ting litt tid, ikke kast alt over bord fordi noe ikke fungerer på et par dager eller en uke.

3.  Kutt sukkeret!

Å kutte ut sukker og raske karbohydrater var det første jeg gjorde når jeg la om livsstilen, og jeg tror det er derfor jeg har lykkes med livsstilsendringen slik som jeg har. Ved å kutte ut det som stjeler vitaminer og næring fra kroppen din gjør du deg selv en stor tjeneste! For noen få fungerer det kanskje å holde seg til litt sukker, men ikke for meg, og jeg tror det samme gjelder veldig mange andre også. Sukker er ikke nødvendig i det hele tatt, det finnes mange naturlige søtninger man kan bruke i stedet, som gir i stedet for å ta.

4.  Tenk på hva du spiser, ikke hvor mange kalorier eller hvor mye!

For meg er dette blitt veldig viktig. Å spise økologisk, ekte, hjemmelaget, sunn og naturlig mat er for meg mye mer viktig enn å telle kalorier og mengde man spiser. Grønnsaker, frukt, nøtter, frø, fisk, egg, kylling og gode, sunne fettkilder. Når jeg spiser denne maten blir jeg naturlig passe mett og spiser ikke for mye.

5.   Spis supermat!

Supermat som alger, gress, kokosolje, hampfrø, bie pollen, gojibær og kakao er en stor del av kostholdet mitt, faktisk blir den bare større og større. Næringsinnholdet og de helende egenskapene til mye av supermaten er fantastisk. Supermat, raw food/rå mat, smoothies og juicing er veldig viktige deler av kostholdet mitt, og har hjulpet meg så utrolig mye når det kommer til å få i meg riktig næring. Jeg vet også at mange, mange andre har god hjelp i supermaten. Den gir deg store mengder vitaminer, mineraler, enzymer, livsviktige fettsyrer og næringsstoffer.

For mer informasjon og inspirasjon les hennes blogg www.superlivsstil.net

        

      Anita før og Anita etterpå, 36 kilo lettere og gladere.

One thought on “En ekte suksesshistorie- Anita har gått ned 36 kilo!

  1. Kjempe inspirerende blogg har hun…har fulgt henne en stund og lager innimellom tingene hun lager. Blei også veldig inspirert til å lage min egen sjokolade. Supergodt hehe..

Leave a Reply

