Gjesteblogger hos superlivsstil.net!

Jeg er så heldig å ha fått æren av å være gjesteblogger hos Anita på hennes flotte blogg i dag. Anita har gått ned 36 kilo ved å legge om hennes kosthold og hun deler sine tips og triks om super food på hennes blogg. I dag skriver jeg om jucing, siden jeg er juiceterapeut, og også siden jucing er en del av Anitas hverdag. Ta en titt og prøv juiceoppskriften min “Happy Heart Juice” for et sunt og sterkt hjerte!

Anitas 5 på topp tips til en varig livsstilsomlegging vil komme som et innlegg på bloggen min om ikke så lenge. Følg med!

Les Anitas blogg her www.superlivsstil.net

7 thoughts on “Gjesteblogger hos superlivsstil.net!

  1. Super spennende å lese om dette emnet og kosthold. Hvordan juice skal man drikke og lage for å få i seg mye kalium, magnesium og kalsium? tips til meg? hehe…

    • Hei Heidi,
      Hyggelig å høre fra deg:) Noen av de beste kildene til disse mineralene som kan brukes til juicing er avokado(kalium)(kan ikke juices men blandes med annen frisk juice og blandes til smoothie) se oppskriften min på avokadosmoothie:)spinat, rødbete, selleri,squash,agurk og brokkoli er flotte kilder til disse livsviktige mineralene:) Alle disse ingrediensene kan juices. Tips: bruk alltid litt sitron eller lime for å øke leverns renselsesprossess og for å kutte litt av den bitre smaken som grønnsaker kan inneholde. Tipsene mine på Anitas side om kosttilskudd som bør/kan blandes i juicen som spirulina er en bombe av disse næringstoffene!

  2. Tusen hjertlig takk for svar. Jeg har gått på spirulina en måned nå, tok håranalyse og har mangel på kalium, magnesium og kalsium hehe..ubalanser her men er mye sliten. Nå lager jeg mye guacumole og salsa med mye krydderurter og vil også lage smoothies og juicer pluss at jeg skal ta multivitamin da må det da rette på seg. Veldig morsomt å lære seg. Da er jeg på riktig vei..:-)

    • Det var bare hyggelig. Si i fra om det er noe annet. Ved påvist mangler kan det være at du bør ta tilskudd i en 3 mnd. periode. Jeg som trener såpass mye må i perioder supplementere med sink og magnesium. Mangelsymptomer på dette er typiske kramper i musklenene, vannansamlinger, slapphet, kvalme og i verste fall hjerteflimmer o.l.. Veldig viktig at du også er påpasselig med karbohydratinntak og valg av karbohydrater, da det er dette som påvirker blodsukkeret og hormonelle ubalanser som fører til slapphet m.m. Men du er på riktig vei! Hurra;):) Bra jobba:)

      • Hva mener du med å passe på hva jeg spiser av karbohydrater? Veldig spennende alt nytt jeg lærer hehe..
        Er det visse karbohydrater man ikke skal spise for å unnga hormonelle ubalanser? Spennende lesing. Tusen takk for alle råd.

Leave a Reply

