Det beste øvelsen mot magefett

Ønsker du å redusere midjemålet ditt? 99% av de jeg  har som kunder ønsker å bli kvitt magefett. Punktforbrenning er IKKE mulig og å trene 100 situps hver dag vil aldri gi deg en flat og definert mage hvis fettprosenten din er for høy. Det er totalen av hva du spiser og hvor mye du forbruker av kalorier ved fysisk aktivitet som vi hjelpe deg å bli kvitt magefettet.

Den beste øvelsen er derfor knebøy! Lårmusklenen våre er den største muskelgruppen og desto mer muskelr du har, desto høyere vil din totale forbrenning bli. Å trene store muskelgrupper forbrenner også mange flere kalorier der og da enn f.eks.ved å trene armer. Er målet ditt vektreduksjon og mindre mage bør alltid beinøvelser være hovedfokuset ved din styrektreningsøkt. Store muskelgrupper=høy kaloriforbruk, mindre muskelgrupper=lavere kaloriforbruk.

Tren gjerne 2-3 øvelser på bein, 3 sett med en belastning som gjør at du maks klarer 12 repetisjoner, 2 ganger i uken og snart vil både lårene og magen din  bli strammere!

Her viser søsteren min Christina hvordan du skal utføre knebøy. Husk alltid å stram inn magen din for å beskytte ryggen og for å utvikle mest mulig kraft. En sterk kjernmuskulatur er viktig. Pass på at helen alltid er i kontakt med bakken og at du har ca. 90 gradersvinkel på lårene når du senker kroppen ned. Husk å pust mens du utfører øvelsen!

Knebøy kan utføres med enten manualer slik som på bildet her, eller med stang på ryggen. NB! Har du problemer med ryggen bør du trene med manualer slik at trykket på ryggen ikke blir for stor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s