Variasjon i treningen er nøkkelen mot stagnasjon

Variasjon er en av de viktigste grunnleggende treningsprinsippene. For å unngå både stagnasjon, kjedsomhet og risikoen for at du mister motivasjonen og gleden ved å trene, er det viktig at du prøver å variere med jevne mellomrom. Press deg selv ut av din komfortsone og prøv en boksetime, spinningstime, en ny frivektøvelse eller en ny joggerute. Variasjon er viktig for både kropp, sinn og sjel.

Det trenger ikke å være en stor variasjon hver gang, men noe så lite som det  å endre vinkelen på benken når du trener benkpress, eller å endre rekkefølgen på øvelsene en gang innimellom, kan være nok til at hele deg får det gøyere med treningen og dermed velger å være fysisk aktiv hele livet ut!

Boksing, Bodycombat eller kickboksing er kjempekule treningsformer som er knall kaloriforbrennere og gir deg mye “bang for your bucks”;) Kom deg opp av godstolen og prøv noe helt nytt for økt resultat og økt selvtillit. Når du mestrer noe nytt gir det deg mange positive følelser som er viktig for både din fysisk og psykisk helse.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s