Hvorfor juice?

Jeg har lenge vært “dronningen” av kosttilskudd. 5 minutter brukte jeg hver morgen på å legge frem alt jeg og min mann skulle ha av diverse piller. Den tiden er over. Nå bruker jeg de ekstra 5 minuttene til å lage en deilig juice som fyller på kroppen med den næringen den trenger, og det er naturlig uten kunstig fremstilt vitaminer og mineraler.  Det er en fantastisk måte å starte dagen på og gir meg den naturlige energiboosten som både jeg og kroppen min trenger.

Hva er det som gjør juicing så spesielt? Hvorfor er det ikke bare å kjøpe og drikke ferdigpresset juice fra butikken? ALL juice som vi kjøper på flaske er varmebehandlet, eller pasteurisert som det kalles. Dette er en prosess som ødelegger en stor del av vitamin og mineralinnholdet og dreper alle enzymene som er selve livskraften i plantene. Enzymer er proteiner som fungerer som katalysatorer for diverse kjemiske prosesser i kroppen og er blant annet viktig for kroppens fordøyelsesprosess. Mange mage- og tarmproblemer er relatert til nedsatt enzyminnhold og derfor kan juicing gi deg en mer velfungerende, sunnere og slankere kropp, og det beste av alt er at det smaker bedre og ser mer fristende ut enn en lang rekke med 10 forskjellige kosttilskudd hver morgen!

 Raw food eller rå mat, er blitt en ny trend for såkalte ”helsefriker”, men det er noe i det. Det er noe ved å spise ubehandlet mat i dens naturlige tilstand uten innblanding av verken varme, krydder eller fettstoffer og juicing er en enkel, trygg og effektiv måte å introdusere litt ”rå mat” til deg selv og din familie. Juicing er en fantastisk måte å få dine barn til å spise sunnere og få i seg næringsrik mat som gir en voksende kropp og hjerne den næringen den trenger for å utvikle seg optimalt. Barn syntes det er så spennende å se en gulrot bli forvandlet til juice og det er trygt og enkelt for dem å delta i prosessen. Juicing er noe for hele familien!

Leave a Reply

