Hva er juicing?

 

Vi har vel alle hørt at vi bør spise mer frukt og grønt, men det er en lang vei fra å vite hva du bør gjøre til det og faktisk gjøre det! Men jeg har nemlig funnet hemmeligheten; Jeg drikker frukten og grønnsakene mine! Veien til en bedre helse med mer frukt og grønt oppnås gjennom 1- 3 glass om dagen med deilig friskpresset frukt og grønnsaksjuicer. Ikke bare får jeg i meg ”5 om dagen”, men jeg får faktisk i meg ”10 om dagen” og det tar lite tid, er enkelt og smaker himmelsk! 

 Juicing er å presse friske frukter og grønnsaker via en juicemaskin, eller en saftsentrifuge som det også kalles. Man kan rett og slett skape magi på kjøkkenet og forvandle grønnsaker og frukter til fristende og helsebringene juicer på få minutter, og det er så enkelt! For å komme i gang trenger man riktig juicemaskin, en liten grønnsakskniv, et skjærebrett og frisk (gjerne økologisk) frukt og grønt. Jeg vil anbefale deg å kjøpe Philips juicemaskin da denne tilatter deg å legge frukt og grønt i maskinen uten at du må skjære den i biter. Det er også denne maskinen som gir mest juice og har vunnet flest ”best i test”. Den er lett å rengjøre, delene kan settes i oppvaskmaskinen, og den er i tillegg lekker å ha stående på kjøkkenbenken!

 

Dette er maskinen jeg bruker både privat og i min juicepraksis. Dette er den orginale Philips  juicemaskinen og den kan blant annet  kjøpes på alle elektriske varehus.

 

TIPS*Sørg for at du investerer i modellen som tilatter at du kan putte hele frukter i. Da blir jucingen så mye enklere og kjappere, og sørger for at du blir en juicer hele livet!

Leave a Reply

