Supersunn og god chili og rødlinse suppe

Denne suppen er full av vitaminer og antioksidanter. Tomatene inneholder store mengder med vitamin C og lykopen som er kraftige antioksidanter som blant annet forebygger kreft. Suppen er i tillegg rik på fiber. Den inneholder ingefær, hvitløk, løk og selleri som er gunstig for leveren. Suppen metter godt, er mager og passer til både middag, eller kveldsmat, og kan fint lages dagen i forveien.

Tips*Lag den gjerne i store porsjoner og frys ned slik at du alltid  har et godt og sunt måltid som venter på deg når du kommer hjem fra trening eller jobb:)

Oppskrift:

Chili og rødlinsesuppe  (2 personer)

 1 stang selleri

1 løk

2-4 fedd hvitløk

1 boks med knuste tomater (Mutti italienske tomater)

1 terning kylling/hønse buljong

5 dl. vann

Litt chili pulver eller frisk chili etter smak

salt

Pepper

Stek oppkuttet løk, hvitløk og selleri i litt x- virgen olivenolje og tilsett tomater, buljong, linser og vann. Kok til linsene er myke og smak til.

Advertisements

One thought on “Supersunn og god chili og rødlinse suppe

  1. Pingback: Følg min personlige kostholds- og treningsplan! Dag 5 « Carina Hultin Dahlmann

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s